Nájdeš nás aj na:

Inšpirácie

Boutique Hotel Pošta je najlepšie ubytovanie v Jasnej. Ak sem prídeš raz, budeš sa vracať vždy!

Pri letenkách za desať eur človek často zabúda, že na to, aby sa prešiel po krásnych miestach, nemusí preletieť tisíc kilometrov. Moji kamaráti na Facebooku ešte nikdy nepridali toľko galérií zo Slovenska, ako toto leto. Určite netreba pandémiu k tomu, aby sme si uvedomili, akú máme ľúbeznú domovinu. Tie galérie so zážitkami z rôznych „domoleniek“ ale boli fajn pripomienky a pohnútky, inak by som možno toto leto nevýletoval v Tatrách až štyrikrát.

Prečo Hotel Pošta v Jasnej?

V januári sme išli celá rodina do luxusných Troch Studničiek, aby sme rok začali harmonicky. Boli sme očarení. Po Hoteli Pošta som pokukoval už v zime, vedel som, že je dobrý, ale prvýkrát som v ňom býval až teraz na konci leta. Čo bol náš dovolenkový cieľ: predĺžený víkend v luxusnom wellness hoteli, veľa dobrého jedla a možnosť pešej turistiky v blízkosti hotela po dobrom jedle.

Mám rád hotely TMR (Tatry mountain resorts). Páči sa mi na nich, že aj keď má každý z nich vlastnú „tému“, za dverami sa na seba vo veľa veciach podobajú. Hotel Srdiečko je napríklad nádherná horská chata päť metrov od zjazdovky. Sen každého lyžiara. Tri Studničky majú neskutočnú kuchyňu a horskú pláž! Rozprávkový Grandhotel Praha zase má taký infinity bazén, že sa naň budete tešiť už vonku na túre.

Či sa ubytujem v jednom, druhom, alebo treťom, presne viem, že wellness bude dobrý, personál priateľský, izba čistá a raňajky bohaté. Ako fanúšik vernostných programov, toto veľmi oceňujem, lebo kvalita služieb je rovnako vysoká vo všetkých TMR hoteloch, a ako hosť, vždy viem, do čoho idem. Sú to skrátka dobré hotely s dobrými službami za dobré ceny.

Prečo sa Hotel Pošta volá Hotel Pošta?

Pretože sa v 80. rokoch v Jasnej vybudovala veľká pošta, ktorá bola jednou z najvýznamnejších administratívnych úradov v regióne. TMR spojili „Tri Domky“, alebo tri budovy, v ktorých stará pošta sídlila do jednej, a „voila“, výsledkom je luxusný boutique hotel, ktorého nápaditý dizajn nám hneď po zaparkovaní povie, že sme prišli do Tatier. Vonkajšiu fasádu budovy inšpirovali okolité vrchy a má veľa dreva. Hodí sa do prírody a je centrom pešej zóny v Jasnej. Pred hotelom prechádzajú všetci, ktorí vyrážajú do hôr a väčšina si pred športom sadá na espresso na teraske.

Fajn začiatok dňa. Ešte lepšie, keď tu bývate a deň tu aj končí. Na výlete v Hoteli Pošta sme boli od nedele do utorka (mimo víkendov je väčší kľud na horách). V Hoteli Pošta sú ale pravdepodobne pokojné aj víkendy. Oproti iným hotelom v Jasnej, má Hotel Pošta relatívne málo izieb, ktoré sú väčšie ako je štandard – toto určite dodáva hotelu extra nádych exkluzivity. Stravovali sme sa formou polpenzie, a samozrejme, v cene izby bol aj wellness.

Izba

Obrovská! Začala chodbou s veľkou skriňou z masívu. Pokračovala pracovňou a barom, potom spálňou a veľkým balkónom. Po pravom boku vstupnej chodby boli záchod a už klasicky – veľká kúpeľňa. Oddelene. Hotel predstavuje svoje izby ako avantgardné. Drevo, železo a sivá farba sú tri najčastejšie používanými prvkami v apartmánoch. Chladnú sivú kompenzuje teplo dreva a železo tomu celému dodáva štýlový industriálny šmrnc. Ste v boutique hoteli. V Tatrách. A to presne hovoria aj izby v Hoteli Pošta.

Úžasné detaily

„Vôbec nevadí, ak budeme teraz na izbe, veď je krásna,“ dohodli sme sa hneď po príchode. Bývali sme v krásnom hoteli, do izby vanul čistý horský vzduch a vonku popŕchalo. Totálna tatranská idyla, ktoré narúšali iba „Corona Killer“ vrecúška na našich posteliach. Skoro sme zabudli, že sme na dovolenke počas pandémie. TMR ale berie bezpečnosť a hygienu extrémne vážne a každý hosť si na izbe nájde vlastný hygienický balíček s rúškom, rukavicami a dezinfekciou. Super!

Vždy všetko je v detailoch. Pred chvíľou som písal, že v izbe je veľa sivej, a že sivá je chladná. Viete, ako urobíte sivú stenu útulnou? No urobíte ju plyšovú. Jednoduchý nápad a zároveň najviac hravý prvok izby. Veľmi sa nám to páčilo.

Môj druhý najobľúbenejší dizajnový element v izbe bol strop v kúpeľni. Najprv som si myslel, že rôzne vysvietené motívy majú imitovať mramorový obklad, ale potom som si všimol, že vysvietené obrázky nad našimi hlavami boli oblakmi zakryté vrchy Nízkych Tatier. Opäť, geniálne!

Jedlo

Všetky TMR hotely majú perfektné raňajky. Ak idete rezervovať pobyt v Hoteli Pošta, investujte do polpenzie. Hotel Pošta má fantastickú kuchyňu spárovanú s výborným servisom – večere tu môžete považovať za hlavný program dňa. Ak napríklad vyšliapete na Ďumbier až z hotela a cestou domov sa zamyslíte, či predsa len cestu neskrátite lanovkou z Chopku, skúste odolať. Isto vám bude chutiť ešte lepšie. Za cirka hodinu sa prešvihnete štyrmi chodmi, ale neodídete nekomfortne nadžganí. Dišputy nad jedlami sme dopĺňali chutným benátskym Prosecco Millesimato. Vždy sme odišli dobre najedení a dobre naladení.

Príkladové menu z jedného večera: Cviklové carpaccio s lokálnym kozím syrom (predjedlo), Slepačí vývar s domácimi rezancami alebo Dubákové kapučíno (polievky), Tradičná bravčová krkovička s dusenou kapustou a domácimi šúľancami, Kuracie sous vide s dusenou ryžou a kari, Parmezánové rizoto so sviečkovicou (hlavné jedlá), okrem toho má hotel vždy jednu opciu aj pre vegetariánov a jedlo, samozrejme, končí dezertom.

Ak si polpenziu nekúpite, vyskúšajte Á la carte menu Reštaurácie Angus. Šéfkuchár Angusu, Martin Synak, robí nie len chutné, ale aj pekné jedlá a všetko kupujú z Liptova. Mňam!

Wellness

Rovnako ako všetko iné v tomto hoteli, aj wellness je extrémne štýlový. Je otvorený od tretej poobede do deviatej večera, a keďže večere sú až do dvadsiatej druhej, relaxovať sa dá až do záverečnej. Fantázia ako Hotel Pošta chráni wellness zážitok každého hosťa – musíte zavolať alebo sa zastaviť na recepcii Wellness & Spa a registrovať sa.

Kolegovia z wellnessu sa dohodli s vedením hotela, aby sa plošne znížil počet klientov, ktorí môžu využívať služby wellnessu v jednom čase. A vraj nie iba kvôli koronavírusu, ale aj preto, aby sa zachovala exkluzivita služieb. Viete, ako som spomínal aj pri izbách, Hotel Pošta má menej izieb, ktoré sú väčšie a davy tu nestretnete nikdy nikde. Ani vo wellnesse. Horný limit klientov vo wellnesse má byť aktuálne iba pätnásť ľudí, a my sme ich viac než desať nestretli ani raz.

V hotelovom wellness nájdete dve sauny – fínsku aj parnú a ochladzovací bazén. Veľký bazén v interiéri a relaxačnú časť s čerstvým ovocím a pitným režimom. V exteriéri je horúca vírivka, tiež postele na oddych, a okúpať sa dá aj v potoku hneď pri tom všetkom.

Masáže: ako sme sa dozvedeli, každý TMR hotel si skladá menu masáží samostatne. Hotel Pošta ho vyskladalo dosť dobre. V „menu“ nás najviac zaujalo bankovanie, masáž s lávovými kameňmi, detoxikačné rituály s alginátovou maskou aj pílingom, alebo napríklad medová masáž. Vyskúšali sme, po túre, klasickú masáž, ktorá najlepšie uvoľnila svaly. Bola dobrá a zaplatili sme za ňu iba tridsaťpäť eur. Ale ani najdrahšia masáž v Hoteli Pošta nestojí viac ako päťdesiat eur. Prenájom celého wellness oddelenia aj s fľašou prosecca stojí sto eur (cena na hodinu). Je to asi najviac exkluzívna služba vo wellness cenníku.

Programy a príroda

V Hoteli Pošta sme boli od nedele do utorka. Check-in je možný od druhej poobede. Zvyšok nedele sme využili na krátku prechádzku v prírode, wellness a boli sme prvýkrát na večeri.

Na pondelok sme naplánovali krásnu túru z hotela na Chopok, a potom ďalej na Ďumbier. Výstup na Ďumbier je jedna z najkrajších „jednodňoviek“ a nie je ani príliš náročný. Energiu viete ušetriť napríklad aj lanovkami, ktoré boli v cene počas nášho pobytu v Hoteli Pošta.

Ak sa predsa len rozhodnete pre „prechádzku“ až hore na Ďumbier, nič nepokazíte úplnou klasikou: Jasná – Kamenná chata pod Chopkom – Ďumbier a späť. A ak vám ešte zostala energia a slnko stále nezačalo zapadať, skúste aj ľahkú hrebeňovú túru cez Dereše do sedla Poľany. Toto všetko sa dá bez problémov zvládnuť v rámci jedného dňa, aj s obednou zastávkou na buchty v chatkách.

Keďže sme mali akčný pondelok a utorňajší check-out z hotela bol už o desiatej ráno, hneď po raňajkách sme na recepcii vybavili lístky na lanovku, presunuli sa autom na stanicu Záhradky a „vybehli“ ešte raz na Chopok na kávu s výhľadom. Výlet nekončil ani po odchode z Hotela Pošta.

Aká je Pošta?

Určite nebudem preháňať ak poviem, že Hotel Pošta je najlepší hotel v Jasnej. Pošta je luxus za ľudové ceny, ale bude určite škoda, ak si nekúpite pobyt s polpenziou, lebo práve tu hotel zaboduje ľavou zadnou. Dobrým ukazovateľom kvality je aj to, že gro klientov sa sem vracia pravidelne. Wellness je úžasný. Azda jediné miesto doma, kde reštrikcie vonkoncom znamenajú pozitívnu vec – skrátka málo ľudí relaxuje naraz. A tým pádom, napríklad vôbec nie je problém, dostať sa do lukratívnej vírivky pri potoku pod smrekmi. Hotelová izba je destinácia sama o sebe a nabudúce v nej chcem tráviť ešte viac času. Som „ready“ stať sa regulárom. A čo vy?

ĎALEJ NA AKCIOVÉ POBYTY V HOTELI POŠTA

Poznámka autora: titulná fotografia článku je z webu Hotela Pošta, rovnako aj fotografie wellnessu sme čerpali z oficiálnej hotelovej webstránky, aby sme nenarušili oddych hostí.

Zdroj fotografií: Patrik Vas

Prosím, ohodnoťte náš článok.
Klikni a nechaj nám komentár

Spoznaj krásy Slovenska

Autor 23 apríla, 2021

Tip na víkend – Orava Village

Inšpirácie

Ako sa nesprávať v prírode!

Autor 8 apríla, 2021

Autor 23 apríla, 2021

Tip na víkend – Orava Village

Inšpirácie

Ako sa nesprávať v prírode!